Forum Pracowników Komfortu

Co robią Nasi Kierownicy-kiedy Regionalny nie widzi?
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Pracowników Komfortu Strona Główna -> ,,Codzienne sprawy''
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
unforgiven
.
.



Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: W drodze...

PostWysłany: Nie 0:43, 30 Mar 2008    Temat postu: Co robią Nasi Kierownicy-kiedy Regionalny nie widzi?

Analizują dlaczego ich załoga nie wyrabia planu, i myślą ,że życie jest takie ciężkie czy jeszcze coś ...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pradesh
.
.



Dołączył: 09 Lut 2008
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Nie 13:29, 30 Mar 2008    Temat postu:

Posiedzi 5 godz w pracy ponarzeka na komplementare i jedzie do domu.
Nie wiem czy wiecie ale 80 % kierowników sklepu wpisuje się w księgę wyjść i wejść w domu i udają że pracują według grafiku.
W piątki to przychodzi na 10-11 a o 14 już weekend sobie robi (sobota do pracy to nie dla kierowników)



Poz


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
administrator
Administrator
Administrator



Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 114
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 15:46, 30 Mar 2008    Temat postu:

dokładnie u nas jest tak samo...kierowniczka jest co chwile zmęczona..a żeby popracować w sobotę--hmm. nie wiem co musiało by ją do tego skłonić.....tak szczerze to do czego nam ci Kierownicy!!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
uno_momento
.
.



Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 82
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Nie 18:42, 30 Mar 2008    Temat postu:

wspolczucie, ze z tacy ludzie Wami kierują.


pzdr.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Czesław
.
.



Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Nie 20:42, 30 Mar 2008    Temat postu:

Dlubia w nosie:-D

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pradesh
.
.



Dołączył: 09 Lut 2008
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Pon 20:43, 31 Mar 2008    Temat postu:

Pradesh napisał:
Posiedzi 5 godz w pracy ponarzeka na komplementare i jedzie do domu.
Nie wiem czy wiecie ale 80 % kierowników sklepu wpisuje się w księgę wyjść i wejść w domu i udają że pracują według grafiku.
W piątki to przychodzi na 10-11 a o 14 już weekend sobie robi (sobota do pracy to nie dla kierowników)



Poz


Dodam jeszcze pensje kierownika za 5 godzin pracy dziennie od Poniedziałku do Piątku to 4300 netto wypracowaną przez pracowników premię.
Bo kontrakt kierownika był na poziomie realizacji 50%
Kto by nie chciał nic nie robić a na konto wpada ładna sumka.
Jeszcze zostaje problem po kierowniku załatwiając jego sprawy,oczywiście spada to na głowę sprzedawcy, bo sprzedawca jest na miejscu zawszę w sklepie.ZARABIAJMY NA NASZYCH KIEROWNIKÓW!! Bo są tak przepracowani że nie mogą pracować po 8 godz dziennie ???
A za bieganie po sklepie i sprawdzanie bierze sie jak regionalny ma na sklep wpaść.


Poz....


Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez Pradesh dnia Pon 21:06, 31 Mar 2008, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
uno_momento
.
.



Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 82
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Pon 21:05, 31 Mar 2008    Temat postu:

Gadasz głupoty.
4300 pln to max z max. wyrobieniem planu.
A zeby to wyrobic musi byc naprawde dobry, musi zrobic kontrakt.
W gorszych miesiach zarabia polowe tego.
4300 to jest max co moze wyciagnac.

I teraz tak:
Dlaczego nie piszesz o tym, ze kierownik musi byc pod telefonem?
Srodek tygodnia- godz. 20-ta dzwoni regionalny, weekend- dzwoni regionlany- wiesz ze w KAZDEJ firmie za cos takiego dostaje sie kase? (tzw. dyżur).

Dwa- kierownik w domku bawi sie w grafiki, kombinuje jak ustawic dzien, bo dana osoba nie moze przyjsc. Myslisz ze to jest 5 minut roboty?
Ty sobie do domu idziesz i masz w du... Kierownik nie! On ciagle musi analizowac, ciagle dbac, myslec by jak przyjdzie nastepnego dnia sklep funkcjonowal. Samo sie to nie zrobi!

Myslisz ze kiero ma taka prosta prace?
To prosze Ciebie bardzo:
regionalny sie dopierdziela ze dlaczego to i to jest tak zle, zaczyna rzadzac sklepem. Moze podam przyklad. Niech podejdzie do CIebie taki cymbal, jakis asystencik i zacznie Toba dyrygowac. Mowic ze zle pracujesz. Bys to zniosl? Jak dlugo? Kierownik musi.
Jakis pracownik da ciala, wyda zly towar, zle przyjmie kase. Biuro sie doczepia. Musi walczyc z nimi i CIEBIE i TWA zaloge bronic.
Przepraszam, ale jak czytam takie slowa, to mnie krew zalewa!
Jak bedziesz miec choc cwierc jego obowiazkow, to pogadamy.
ps- myslisz ze kierownikowi kontakt sam sie robi?
Myslisz ze jezdzenie po klientach, wciskanie uslug komfurtu to sie samo robic?
Chociaz z drugiej strony jak patrzysz tylko na tabelke, to skad mozesz wiedziec jak on tego dokonal.
Czy 4300 pln jest duzo? Popytaj sie ludzi ktorzy piastuja kierownicze stanowiska sredniego szczebla. Zapytaj sie ile zarabiaja, jakie maja obowiazki. Bardzo sie zdziwisz. A pamietaj, ze kierownicy komfortu, w wielu przypadkach pracuja od lat i dziesiatki milionow zlotych dali firmie zarobic! To nie sa byle frajerzy zgarnieci z supermarketu spozywczego.

Co jak co, ale kierownikow bede bronic. Oczywiscie ze zawsze sie znajdzie jakas czarna owca, ale przewaznie sa to osoby, ktore BARDZO sie angazuja w sklep i Was samych.

pzdr.


Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez uno_momento dnia Pon 21:09, 31 Mar 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pradesh
.
.



Dołączył: 09 Lut 2008
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Pon 21:49, 31 Mar 2008    Temat postu:

Po pierwsze plan wyrobiony, ma 4300 ale nie wiesz ile ma podstawowej+premia.Jego kontrakt był 50% resztę strzałów zrobili starzy pracownicy.Poza tym ma marże i pracownik zarabia na niego, jak da duży rabat ma małą marżę a sam daje kosmiczne rabaty na strzał po 10,000 pln aż do 35%- bo musi się wykazać i nie odstawać w tyle?

Pod telefonem:
Zadzwonisz do(kiero) niego bo jego sprawy są niedopracowane, i co?
Przez telefon do telefonu musisz załatwiać jego sprawy muszą być załatwione na cacy, a sprzedawca to ma biegać i o swoich sprawach to zapomnieć albo przełożyć na inną chwilę!!


(Srodek tygodnia- godz. 20-ta dzwoni regionalny, weekend- dzwoni regionlany- wiesz ze w KAZDEJ firmie za cos takiego dostaje sie kase? (tzw. dyżur). )

Nie rozumie co przezto chcesz powiedzieć?

Grafik:

Mamy co do tego inne podejście bo u nas każdy wie że musi być w pracy, nikt nie był na zwolnieni chociaż by dzień.

Sami układamy grafik bo kiero ustawi tak że zawsze kończy się poprawkami przez sprzedawców.

A po za tym to 60 min wystarczy aby opracować grafik.

Regionalni:

Regionalni zawsze będą się dop... o to o tamto ale za to biorą kasę to jest normalne.
Ale kiedy kierownik widzi że w sklepie coś zaczyna się źle dziać to powinien dopilnować a nie godz 14,30 to do jutra i leci bo on ma inne sprawy.

Jeśli chodzi o błędy pracowników to więcej,sami prostujemy takie rzeczy,bo kierownik powie do jutra musicie to wyprostować.Jak się kierownik pomyli oczywiście nie jego wina.


Cytat:
(ps- myslisz ze kierownikowi kontakt sam sie robi?)
A skoro pracujesz 4-5 godzin dziennie to na kontrakt ile masz czasu?
Jak by poświęcił czas na pogadanie z kontra chentem to może by coś wynegocjował, ale ważniejszy jest czas wolny.

Cytat(Chociaz z drugiej strony jak patrzysz tylko na tabelke, to skad mozesz wiedziec jak on tego dokonal)widze w statystykach.

Możesz bronić kierowników twoja wypowiedź.
Ale ja jak widzę co wyrabia nasz, to się flaki wygniatają nic nie pomoże tylko myśli że mamy zastosować sie do wymogów jakie narzuca pracodawca.Zrobili mu pranie mózgu tak jak komplementarne.

Ostatnia rzecz to pracownicy wyrobili plan, bo są w firmie zatrudnieni od -6do 12 lat, ale to już niedługo bo szukają pracy.
A potem to sklep padnie na zawał jak ich zabraknie, ale firma nie dba o takich.Więc plakat PPP na nic się nie zda bo profesionalizm zaginie w firmie
,zastąpią go nowi bez żadnego podejścia tak jak w innych sklepach typu(weź sobie sam i martw się o to sam)



Poz

Każdy spostrzega świat inaczej.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Pradesh dnia Pon 22:13, 31 Mar 2008, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
uno_momento
.
.



Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 82
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Pon 22:24, 31 Mar 2008    Temat postu:

Pradesh napisał:
Po pierwsze plan wyrobiony, ma 4300 ale nie wiesz ile ma podstawowej+premia.Jego kontrakt był 50% resztę strzałów zrobili starzy pracownicy.Poza tym ma marże i pracownik zarabia na niego, jak da duży rabat ma małą marżę a sam daje kosmiczne rabaty na strzał po 10,000 pln aż do 35%


Moze i wiem ile ma podstawy i dlatego sie tak nie zgadzam.
Piszesz ze pracownicy wyrobili. Myslisz ze kierownik nie przyczynia sie do tego? Kierownik kieruje sklepem, by pracownicy wyrobili plan! Sa sklepy gdzie kierownik jest cipa i sklep nie wyrabia planu- nie umie zmotywowac zalogi, nie potrafi stworzyc atmosfery, byc niczym ojciec! Spojdz na to z tej strony.
Piszesz o rabatach- wiesz, znam pare przetargow, gdzie kierownicy przegrali, bo... mogli dac rabat mniejszy niz ten ktory jest w tabelce dla detalicznych klientow. 35%? Nie wierze. Nigdy nie slyszalem by kierownik dal taki rabat.
Ps- a wiesz ze kierownik odpowiada ze swojej kieszeni? Odpowiedzialnosc majatkowa. Wiesz ze wielokrotnie kierownicy musieli placic ze swojej kieszeni za zlodzieii, ktorzy podrobili dokumenty? Chcialbys pewnego pieknego dnia dowiedziec sie ze nie dostaniesz wyplaty, bo musisz splacic kredyt komfortowi.
Pozatym Raczkowski- znasz typa?Smile. Sprobuj cos sprzedac, maja takiego imbecyla przed sobąSmile.


Cytat:

Pod telefonem:
Zadzwonisz do(kiero) niego bo jego sprawy są niedopracowane, i co?
Przez telefon do telefonu musisz załatwiać jego sprawy muszą być załatwione na cacy, a sprzedawca to ma biegać i o swoich sprawach to zapomnieć albo przełożyć na inną chwilę!!

Nie bede sie wypowiadac. W naszym sklepiej takie historia miejsca nie mialy, nie maja i raczej miec nie beda.

[quote]
(Srodek tygodnia- godz. 20-ta dzwoni regionalny, weekend- dzwoni regionlany- wiesz ze w KAZDEJ firmie za cos takiego dostaje sie kase? (tzw. dyżur). )
Cytat:

Nie rozumie co przezto chcesz powiedzieć?

Napisales ze wychodzi z roboty i jest tak fajnie. Okazuje sie ze wcale tak nie jest, bo on pracuje tez poza praca.

Cytat:

Mamy co do tego inne podejście bo u nas każdy wie że musi być w pracy, nikt nie był na zwolnieni chociaż by dzień.

Sami układamy grafik bo kiero ustawi tak że zawsze kończy się poprawkami przez sprzedawców.

Nie wiem jaki macie sklep, jak czynny. Jakby sprzedawcy u nas sami mieli ukladac sobie grafik, to nikt nie pracowalby w sobotęSmile.
Cytat:

A po za tym to 60 min wystarczy aby opracować grafik.

+ poprawki, zmiany. W realu troszke dluzej sie schodzi:).

Cytat:

Regionalni:
Regionalni zawsze będą się dop... o to o tamto ale za to biorą kasę to jest normalne.

Moze zatrudnia biczownikow, ktorzy bijac sprzedawcow beda odrabiac swoja prace, za ktora przeciez beda dostawac kase?
A na powaznie- kierownicy regionalni jest najwieksza pomylka w tej firmie. Dlaczego? Bo oni zamiast pomagac sklepom uzyskac wysokie wyniki sprzedazy, robia ogromna krzywde. I od poczatku istnienia komfortu nie bylo takiego syfu! Ba- w innych firmach kierownik regionalny nie jest utozsamiany z ch... i skur...bip bip.
Cytat:

Ale kiedy kierownik widzi że w sklepie coś zaczyna się źle dziać to powinien dopilnować a nie godz 14,30 to do jutra i leci bo on ma inne sprawy.

Powinien.
Cytat:

Jeśli chodzi o błędy pracowników to więcej,sami prostujemy takie rzeczy,bo kierownik powie do jutra musicie to wyprostować.Jak się kierownik pomyli oczywiście nie jego wina.

W tej kwestii moglbym napisac ksiazke. W kazdym razie- u nas nigdy nie bylo takiej sytuacji. I to nawet przy remoncie sklepu, jak bip bip z lodzi sie pomylil, to winny byl kierownik. Dla zasady!
Pozatym jak jak sa bledy pracownikow, to zauwaz ze to najpierw kierownik dostaje po dupie i to on ma zalatwic sprawe. Nie ma tak ze dzwoni biuro i proszi pracownika. Nie! dzwoni do kierownika i jego opierdziela. Napewno o nie jednej aferze nie wiesz... Bo splynela po kierowniku jak po kaczce. Bo on nadstawil tylko za Was.

Cytat:

Cytat:
(ps- myslisz ze kierownikowi kontakt sam sie robi?)
A skoro pracujesz 4-5 godzin dziennie to na kontrakt ile masz czasu?
Jak by poświęcił czas na pogadanie z kontra chentem to może by coś wynegocjował, ale ważniejszy jest czas wolny.


Do klientow tez sie dyma z probnikami. Myslisz ze samochod teleportuje sie? Trzeba dojechac, pokazac, przekonac, umowic sie na kolejne spotkanie, wrocic- a czesto jest juz taka pora nie warto wracac. Oczywiscie ze beda kierownicy ktorzy beda nie szczerzy, ale niektorzy naprawde wracaja od klienta do sklepu Smile.
Cytat:

Każdy spostrzega świat inaczej.


Oczywiscie. Nie napisze ze wszyscy kierownicy sa super, bo to nie prawda, nie napisze rowniez ze wszyscy kierownicy sa zli bo tez mijaloby sie to z prawda.
W moim przypadku kiero jest ok. Pracuje juz "troszke". Ale on jest typowym kierownikiem, handlarzem, a nie mlotkiem ktory chce "zdobywac nowych doswiadczen", a po miesiacu ma dosc i byle do kolejnego dnia.


pzdr.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
uno_momento
.
.



Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 82
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Pon 22:32, 31 Mar 2008    Temat postu:

Cytat:

Ostatnia rzecz to pracownicy wyrobili plan, bo są w firmie zatrudnieni od -6do 12 lat, ale to już niedługo bo szukają pracy.
A potem to sklep padnie na zawał jak ich zabraknie, ale firma nie dba o takich.Więc plakat PPP na nic się nie zda bo profesionalizm zaginie w firmie
,zastąpią go nowi bez żadnego podejścia tak jak w innych sklepach typu(weź sobie sam i martw się o to sam)


12 lat? Firma istnieje od 1993 roku. Sa ludzie ktorzy pracuja od samego początku.

I powoli sie wykruszaja. Zresztą nie ma sie czego dziwic.
Zastanawiają mnie tylko kierownicy, ktorzy pracuja od poczatku. Po co? Przeciez z takim bagazem doswiadczenia znajda sobie duuuuuzo lepsza prace. Ba, lepsza posade niz jakis kierowniczek rerionalny z focusem i komorka, ktory szczerzy sie w komfort kurierze jak głupi do sera...



pzdr.[/quote]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pradesh
.
.



Dołączył: 09 Lut 2008
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Pon 23:31, 31 Mar 2008    Temat postu:

Zacznę od Regionalnych - Zgadzam się 100% pomyłka

Co do regionalnych to pracują bo ich zatrudniła firma do pracy,tylko nikt nie wie dokładnie co oni mają wnieść do firmy.
Wiadomość typu :
Nie wiecie jak sprzedawać i podnieść procent sprzedaży komplementarnych to za dzwońcie do innych kierowników sklepu to wam powiedzą.
A gdy by tak regionalny porozmawiał jak podnoszą wyniki i potem to opisał,
Niestety sami niewiedzą jak wyznaczyć teorie sprzedaży komplementarnych produktów.
A wymagają bo zarząd ich ściga.
A swojej inicjatywy to trochę za mało pokazują.
A czerpać pomysły od innych ludzi to każdy potrafi.

Co do pracy naszego kiero to można by było podyskutować w realu-zakończmy temat.



Praca po za domem nigdy nie jest pracą gdzie po miesiącu żadnych efektów nie widać i zaczyna się liczyć na starych sprzedawców,( co macie jakiś strzał bo mi nie wyszło)I zaczyna podliczać czy zarobi na premie.



Grafik
Zostało nas 4 starych i musimy pilnować młodych i zarabiać na ich premie,pilnować żeby wszystko miało swój porządek na sklepie.

jak byś sie czuł gdy kierownik ma to w dupie.
Nic nie pomaga tylko utrudnia i zostawia nas z dodatkowymi obowiązkami(nikt nam za to nie zapłaci)

A kierownik układa grafik uwzględniając tylko osoby i obsadę na dany dzień nie biorąc pod uwagę czy pracownik podoła sam obowiązkom.Dochodzi że dwóch starych opiekuje się całym sklepem począwszy od otwarcia do zamknięcia sklepu 1600 m2.

Regionalni zgadzam się z tobą.


Wina kierownika

Jak ktoś jest choć trochę torelancyjny to się przyzna do winy a nie lubię zwalania na innych temat do dyskusji.


A jak się dyma z próbnikami do klienta przez 30 dni i żadnego efektu niema co miesiąc to też byś był wściekły.



A Żbik ten pan był u nas i tak naprawdę to nie wiem jak on sie mógł dostać na Prezesa.


Poz.. i pewnie byśmy mogli podyskutować wiele ale szkoda mi juz klikania bo do nocy mógł bym spisywać co dobre a co złe.

Widzę że wiesz o co chodzi w propagandzie sukcesu zdrówka życzę.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Diabeł Boruta
.
.



Dołączył: 25 Lut 2008
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Pią 21:39, 04 Kwi 2008    Temat postu:

Panowie prawda zazwyczaj leży po środku. Są kierownicy, którzy wiedzą po co piastują to stanowisko oraz szczycą się szacunkiem u swojej załogi. Niestety są także tacy "kierownicy", którzy nimi nigdy nie powwinni zostać. Mogę tylko współczuć tym sprzedawcom i kajerom, którzy mają do czynienia z drugim typem "kierownika". Życie jest trudne, gdy ma się nad sobą samych dupków.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pluto
.
.



Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: z podłogi :-)

PostWysłany: Pon 11:54, 21 Kwi 2008    Temat postu:

szczera prawda... są kierownicy i "kierow(ni)cy"
Diabeł Boruta, jakoś tak wypada, że po tobie piszę... Cool
masz mądre... rozsądne... obiektywne komentarze...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
major
.
.



Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Wto 21:13, 22 Kwi 2008    Temat postu:

witam! a nasz kiero zaczyna wariować był swoim chłopem a z dnia na dzień staje sie coraz gorszy! pranie mózgu jakies przeszedł i sciga nas za te wszystkie tabelki które o niczym nie świadczą! poZa tym jakies swoje głupie pomysły w życie wprowadza! no coś mu sie pod deklem przesunęło!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Diabeł Boruta
.
.



Dołączył: 25 Lut 2008
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Wto 23:15, 22 Kwi 2008    Temat postu:

Dziś aby nie ulec trzeba mieć charakter. Każdego dnia staram się być wiernym swoim przekonaniom.
Kiedyś bardzo mądry człowiek z Płocka powiedział :"Kierownik powinien pełnić rolę służebną wobec swoich podwładnych".
Proszę zastanówcie się nad tym stwierdeniem i napiszcie jak go rozumiecie.

ps ukłon w stronę Pluta


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Pracowników Komfortu Strona Główna -> ,,Codzienne sprawy'' Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Flower Power phpBB theme by Flowers Online.
Regulamin